ManuSia di Dunia...... (own Experience)




Bila aku fikirkan balik kejadian yang melanda aku,baru aku faham dalam dunia ni banyak jenis manusia..tapi  jenis manusia yang aku jumpa jenis yang xnak mengaku salah dan ego. Iya ego tu perlu ada tapi kena berpatutan kalau asyik tengok salah orang lain and angp diri “perfect” susahla.. kadang2 dalam hidup kita kena mengakui kita salah sebb kita takkan pernah akan betul 100%... dan bila kita cuba nak selesaikan masalah selesaikan dengan cara serius bukannya dengan asyik cari point untk pertahankan diri kita… kadang2 kata maaf yang lahir dari diri kita akan menyebabkan orang lain akan merasa lebih seronok berkawan dengan kita…kita hidup di dunia bukannya semata2 untuk diri kita tapi ada orag lain di sekeliling kita dan kadang-kala kita akan alpa dan tak tahu tanpa sengaja kita menyakitkan hati orang itulah gunanya kata maaf…

Manusia yang seterusnya manusia yang jenis melakukan sesuatu di belakang kita tanpa kita tahu..orang macm ni mmg ptut di hindari…bagi aku sekali orang tu sakitkan hati aku,aku akan ingatkan setiap kata dan terus simpan..sorry la lpas untk bergurau2 dgn dia aku xbrmnat da….org mcm niee angap diri dorang tu bgus sngat dalam stiap prkataan dea tu akan mnybbkan orrg lain berfikrn burk dgn kita pdahal mcm aku xtau diri dia sndiri pun hancurrrrrrrrrr,da la mcm bdak2 pastu berlgak busy ke sna ke mari…sudahla..jgn smpi stu hri nnti aku p sound dea…bkn aku sorang jak xpuas ati dgn dea rmi lgi,xprlu aku nak buka mulut org sekeliling aku yg mlakan dulu bg tau xsuka dea….so moral of the story jgn la kurang ajar dgn orag.

So sekarang baru la aku tau mcm mana rasanya jmpa org2 mcm nie….biarla dorang dngan dnia PERFECT dorang dan aku dgn dnia aku yg mcm nie,dgn kwan2 aku yg sntiasa ada d sisi…thankz fren korang la kekuataan aku saat ni,aku akan rindu saat bersama korang bila kita da abis blaja….

P/S: lebih baik kita tido daripada bangun asyik nak mnyakitkan aty orang jak..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment